hoe te voorkomen dat als hotspot gebruiken automatisch zich activeert?

hoe te voorkomen dat als hotspot gebruiken automatisch zich activeert?

Milton-19
Hoi allen,

Ik deed een verse installatie van Ubuntu 16.04.1 64-bit voor een kennis
op een Asus Sonic Master R540L notebook pc.
Thuis bij hem heeft hij het volgende probleem: als hij draadloze
verbinding maakt met zijn router wordt op de laptop 'gebruiken als
hotspot' geactiveerd die de verbindingen blokkeert. Bij mij thuis hebben
we dit probleem niet. Weet je raad? Zal er iets zijn met de provider en
diens router? Alvast bedankt.
Milton

Re: opgelost, hoe te voorkomen dat als hotspot gebruiken automatisch zich activeert?

Milton-19
Het probleem is opgelost. Het bleek dat in 2 gevallen bij mensen die
Ziggo klant zijn dat KPN Fon zich automatisch verbond. Zelfs de
startpagina van Firefox werd ingenomen door het portaal van KPN Fon.
In 3 stappen werd dit ongedaan gemaakt.
1. draadloze verbinding verbreken.
2. verbinding KPN Fon verwijderen bij 'Verbindingen bewerken'.
3. Systeeminstelling > Netwerk, KPN Fon verwijderen.
Milton