installeren

nicolaasyme
Ik ben iets heel raars tegengekomen.....vrienden vroegen my of ik by hun
Kubuntu wou installeren alleen wordt de cd niet gepakt.Ik heb het met
die cd op mn eigen pc gezet en een kennis heeft het met die cd ook
geinstalleerd op zyn pc.Ik heb met the ultimate boot cd hun hele systeem
gecontrolleerd en er worden nergens fouten gevonden.De enige optie die
me wordt gegeven by schyfindeling is handmatig maar als ik die kies
springt het menu weer terug naar de keuze voor schyfindeling.Ik ben toen
opnieuw begonnen en heb by boot het commando linux ide=nodma gegeven
maar dat werkt ook niet.Ik ben nieuw in het Linux wereldje en zit dus ff
vast......heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

Re: installeren

Vincent van Adrighem
Op Sat, 24 Dec 2005 16:58:03 +0100
schreef nicolaasyme <[hidden email]>:

> [...]
> commando linux ide=nodma gegeven maar dat werkt ook niet.Ik ben nieuw
> in het Linux wereldje en zit dus ff vast......heeft iemand enig idee
Hoi Nicolaasyme,

Volgens mij hoort kubuntu net als ubuntu gewoon een optie "automatisch"
te hebben. Als die niet in het menuutje beschikbaar is, worden de harde
schijven niet gedetecteerd (vermoed ik). Het probleem zou kunnen zitten
in het niet aanwezig zijn van de juiste modules voor die ide-controller
o.i.d.

Misschien dat je een isootje van de nieuwe dapper (zit nog in beta)
kunt proberen...eens kijken of dat wat meer mogelijkheden biedt.

Groetjes,
Vincent