minder consoles in Ubuntu 20.04

Y P

minder consoles in Ubuntu 20.04

Y P
Hoi,

bij installatie van een kersverse 20.04 heb ik vastgesteld dat je
ctrl+alt+f3 moet doen om een (echte) console te kunnen openen;
de eerste tty zegt "screen not in text mode" dus daar heb ik persoonlijk niets
aan, en na ctrl+alt+f6 kan je niet verder terecht, ook niet mits openvt:
kan dit (terug) gewijzigd worden, of kan ik minstens ervoor zorgen dat ik
meer (bv. 6) consoles kan openen ipv 4 nu ?

Alvast bedankt,

Y P

Re: minder consoles in Ubuntu 20.04

Jan Claeys (Ubuntu)
On Fri, 2021-01-15 at 07:35 +0100, Y P wrote:
> [...]
> kan dit (terug) gewijzigd worden, of kan ik minstens ervoor zorgen
> dat ik meer (bv. 6) consoles kan openen ipv 4 nu ?

Ik denk dat dat ingesteld is in /etc/systemd/logind.conf tegenwoordig.
Zie ook de logind.conf manpage voor meer uitleg.
Zes VTs (dus tot max. Ctrl+Alt+F6) is blijkbaar default, maar je kan
het daar aanpassen.

(Heb het wel nog niet zelf getest.)