(no subject)

pvds
Zou je de mailinglist willen mailen, ipv mij prive?

Martijn

On Tue, 29 Nov 2005, pvds wrote:

> [...]

Re: (no subject)

Bart de Koning

> On Tue, 29 Nov 2005, pvds wrote:
>

>  >> Dag Martijn,
>  >>
>  >> in mijn schriftje staat :
>  >>
>  >> $ sudo dpkg -i scribus_1.2.1-1ubuntu2_i386.deb
>  >>

Misschien ligt de verklaring in het feit dat scribus is geupdate in
breezy tot 1.2.2.1-1ubuntu1.
Maar veel handiger is te werken met synaptic pakketbeheer of
"Installeer toepassingen" of "sudo apt-get install scribus" in een
terminal (zie ook Systeem -> Hulp -> Toepassingen installeren). Deze
voegen namelijk automatisch alle benodigde andere packages toe. Helaas
werken deze alleen als je een internetaansluiting hebt.
Als je geen internetverbinding hebt is het nog steeds handig synaptic
te openen en te zoeken naar scribus omdat bij eigenschappen staat
vermeld welke andere pakketten noodzakelijk zijn (afhankelijk). Het is
een tikkeltje een uitzoekwerkje (weet iemand daar trouwens een
makkelijkere tool voor???). Die pakketten kun je downloaden van een
van de ubuntu mirrors en dan installeren met:
sudo dpkg -i 'alle gedownloade pakketten gescheiden door een spatie'

sudo (superuser do, oftwel voer de opdracht uit met administrator rechten)
dpkg (debian package manager, is verantwoordelijk voor het software beheer)
-i (de installatie optie van dpkg)
Succes ermee!