opnemen

Adrien Verlee
Nu er toch gepraat wordt over geluidsbestanden.

Ik kan de bestanden horen op http://www.klara.be/html/fs_audio.html
Dat werkt allemaal goed.
Als ik de geluidsrecorder inschakel schijnt hij ook op te nemen, heb
toch een bestand van 31 mb, en met die geluidsrecorder gesaved in een
ogg-formaat.

Maar dan stopt het. Krijg geen geluid.
Heb ook wat instellingen aan en uit gezet via de volumeregeling. Maar
geen resultaat. Als ik het opname-venster inschakel, dan is dit leeg.
Het venster vd volumemeter, dat is niet leeg, maar is ook niet actief.
--
adrien

Re: opnemen

Adrien Verlee
Op ma, 20-03-2006 te 16:42 +0100, schreef Vincent:
> Misschien heb ik een heleboel gemist en snap ik niet wat je bedoelt,
> maar heb je gstreamer geinstalleerd?

Zeker, maar dankzij dit schrijven heb ik gezien dat er een meta-plugin
bestaat. Heb die nu geïnstalleerd. Later eens kijken wat dat geeft.
--
adrien

Re: opnemen

Dimitri Van Landuyt
Adrien Verlee wrote:

>Zeker, maar dankzij dit schrijven heb ik gezien dat er een meta-plugin
>bestaat. Heb die nu geïnstalleerd. Later eens kijken wat dat geeft.

Je kan die stream rechtstreeks "opnemen" door op de command-line wget
<stream-url> te doen, achteraf kan je dan hercoderen naar ogg formaat
(ik vermoed dat die stream een mp3 stream is). Om de opname te stoppen
doe je CTRL-C, als je hem laat doen zal hij eeuwig blijven opnemen.

man wget voor meer info.

Dimitri

Re: opnemen

Adrien Verlee
Op ma, 20-03-2006 te 17:58 +0100, schreef Dimitri Van Landuyt:
> Je kan die stream rechtstreeks "opnemen" door op de command-line wget
> <stream-url> te doen, achteraf kan je dan hercoderen naar ogg

Dank. Dat is eentje om later te proberen. Nu zit ik nog een beetje met
die opname recorder.
Het lijkt te werken, maar hoe, daar kom ik voor het moment niet achter.
Ben wel nu al zover dat er geluid uitkomt. Het is allemaal gekraak.

iemand die recorder al gebruikt? En als het goed werkte, hoe staan de
instellingen dan?
Ik kan kiezen (als apparaat) uit c-media PCI .... (alsa mixer) en cmedia
pci (oss mixer).

Laat ik dus maar eerst het juiste apparaat kiezen.
--
adrien

Re: opnemen

Dimitri Van Landuyt
Adrien Verlee wrote:

> [...]
>Het lijkt te werken, maar hoe, daar kom ik voor het moment niet achter.
>Ben wel nu al zover dat er geluid uitkomt. Het is allemaal gekraak.

Bedoel je de standaard sound recorder die in ubuntu zit? Je wil daarmee
een stream opnemen die je afspeelt van het net? Of vergis ik me? Ik denk
dat ik niet goed begrijp wat je probeert te doen. Voor zover ik weet kan
je met die sound recorder alleen maar opnemen van mogelijke
opnamebronnen (die kan je selecteren in je geluidsmixer), dus
bijvoorbeeld, je selecteert de mic-in of line-in van je geluidskaart. Ik
weet niet maar denk ook niet dat je zo'n afspelende stream kan opnemen
(tenzij je met een kabeltje je audio-out terug in je line-in stuurt of
zo...).

>iemand die recorder al gebruikt? En als het goed werkte, hoe staan de
>instellingen dan?
>Ik kan kiezen (als apparaat) uit c-media PCI .... (alsa mixer) en cmedia
>pci (oss mixer).

Waar kan je dit kiezen? Ik heb inderdaad die recorder al gebruikt, maar
niet om afspelende muziek op te nemen, maar wel om microfoon op te
nemen. Normaalgezien krijg je het aan de praat zowel met alsa als met
oss (toch om mic op te nemen).

Weet niet of het veel verheldert...

Dimitri

Re: opnemen

Dimitri Van Landuyt
Adrien Verlee wrote:

> [...]
>pci (oss mixer).
>
>Laat ik dus maar eerst het juiste apparaat kiezen.

By the way, als je liever een gui tool hebt om streams op te nemen, ik
weet dat streamtuner (uit je repository) dit kan.

Succes
Dimitri