raid

nicolaasyme
heb ik weer een vraag :-) ik heb gelezen dat een software raid onder
linux nogal wat problemen kan geven vanwege het beschikbaar zyn van
drivers.heeft iemand daar ervaring mee?(heb een Asus k8s-mx mobo met
maxtor hdd 6L160M0 en SiS 182 raid controller en dit geheel is niet''
build for Windows'' want die raid driver wordt standaard niet
ondersteund door Windows).

Re: raid

Peter Lieverdink-2
nicolaasyme wrote:
> [...]
> maxtor hdd 6L160M0 en SiS 182 raid controller en dit geheel is niet''
> build for Windows'' want die raid driver wordt standaard niet

Gewoon in IDE mode draaien en dan kernel software raid erop. De
installer kan dat allemaal voor je doen. Werkt prima en is
waarschijnlijk nog sneller ook.

- P.