repositories

Steven Geerts
Hoi

sinds een aantal weken heb ik Ubuntu geinstalleerd en het viel me op hoe gemakkelijk het te gebruiken valt!

Het enige probleem vind ik tot nu toe is software installeren, je vind namelijk niet alles met de package manager!
Mijn vraag is nu, hoe kan ik repositories bijvoegen zodat ik meer software kan installeren.

Is er hier ergens een howto van of niet?  Kan ik ook ergens een lijst vinden van welke repositories er beschikbaar zijn?

alvast bedankt

sg

Re: repositories

Martijn van de Streek
On Mon, 28 Nov 2005, Steven Geerts wrote:

> [...]
> namelijk niet alles met de package manager!
> Mijn vraag is nu, hoe kan ik repositories bijvoegen zodat ik meer software

http://help.ubuntu.com/starterguide/C/ch02.html#synaptic-whatis
Helpt dit?

> Is er hier ergens een howto van of niet?  Kan ik ook ergens een lijst vinden
> van welke repositories er beschikbaar zijn?

Je moet niet zomaar elke repository toevoegen. De standaard
Ubuntu-repositories zijn opzich veilig, maar externe repositories moet je
wel even bij nadenken ("van wie is die repository, is'ie voor ubuntu, heb ik
een 'trust path' naar de key waarmee die repository gesigned is")

Als je maar scheel genoeg kijkt, wordt alles 3d.
        - keyweed