screensaver

adrien-5
In de documentatie van VMware staat de raad de schermbeveiliging uit te
zetten.
Nu stel ik mij de vraag of er vandaag nog wel gevaar bestaat voor het
'inbranden' vh scherm bij TFT-monitors ? Is dit nog geldig?
--
adrien

Re: screensaver

Jan Claeys (Ubuntu)
Op di, 23-05-2006 te 15:34 +0200, schreef adrien:
> In de documentatie van VMware staat de raad de schermbeveiliging uit te
> zetten.

Bedoelen ze bij vmware niet de screensaver die binnen in de virtual
machine draait?  In dat geval kan het namelijk sowieso geen kwaad?

> Nu stel ik mij de vraag of er vandaag nog wel gevaar bestaat voor het
> 'inbranden' vh scherm bij TFT-monitors ? Is dit nog geldig?

Ik denk niet dat je van plan bent om dagen of weken na elkaar exact
hetzelfde beeld op je monitor te zetten?  ;-)

Op zich is de kans op "inbranden" bij TFT-schermen onbestaande vziw, en
andere schade zie ik niet meteen optreden, zeker niet als je niet steeds
hetzelfde beeld op je scherm houdt.

Re: screensaver

Bjorn Monnens-2
Hoi,

heeft het afzetten van de screensaver ook niet met resources te maken?
Als je een idiote cpu vretende screensaver hebt kan het gebeuren dat je
host mssn problemen krijg of zo?
Of als je zo'n dutch power cows screensaver hebt, lijkt me ook wel leuk
als je guest plots denkt de nodige resources te mogen gebruiken terwijl
dit niet mag?! Ik denk dat als je scherm gewoon blijft stilstaan of
zwart wordt je computer minder cpu gaat gebruiken dan steeds een stom
bewegend beeld te tonen dat niet eens op je actieve desktop zichtbaar is???

Just guessing not sure

Groetjes

Bjorn