ubuntu en kubuntu

ducebreil
Hallo

Ik ben zo vrij geweest om de kubuntu versie te downloaden en op een cdrom te zetten.
Nu het probleem bestaat erin dat dit een "iso" versie is.
Ik weet bij hoog en bij laag niet wat ik daar mee moet aanvangen want ik kan er niks mee doen.
Graag had ik een tip hoe ik deze "iso" kan op cd zetten zodanig dat deze dus bootable word.
Enige maanden geleden kocht ik een boek van net werk en daar was een gratis versie van ubuntu 5.4 bij die wel werkt en mooi en goed is,want ik instaleerde die op een amd athlon pc met 256 ddram aan geheugen en hij werkt perfect.
Ik mag graag van u dus een oplossing als u wil.
Hoogachtend
Patrick

Re: ubuntu en kubuntu

Sebastian Broekhoven
Een ISO is eigenlijk net meer dan een kopie van een CD naar een bestand.

Als je in Gnome zit, kan je gewoon met je rechter muisknop op die
ISO-file klikken ne kiezen voor "Write to disk"

Lukt het dan nog niet, kijk dan hier eens naar:
http://www.debian.org/CD/faq/index.nl.html#record-unix

Groet,
Sebastian

Op 15-8-05 heeft ducebreil<[hidden email]> het volgende geschreven:

> [...]
> perfect.
> Ik mag graag van u dus een oplossing als u wil.

 (o_
 //\
 V_/_ Sebastian Broekhoven

Re: ubuntu en kubuntu

Maikel Steneker
Beste Patrick,

Een iso-bestand is eigenlijk gewoon een complete weerspiegeling van wat er op de CD-Rom staat. De meeste brandprogramma's kunnen zo'n bestand gewoon branden met een speciale functie.

Ik ben iemand die graag spellen speelt, dus heb ik nog steeds Windows op mijn computer staan, met daarop Nero geïnstalleerd. Daarin zit ook een functie om die bestanden te branden.

In Ubuntu kun je met de rechtermuisknop op het bestand klikken en Burn to CD kiezen.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

Maikel Steneker

> [...]

> perfect.
> Ik mag graag van u dus een oplossing als u wil.

(o_
//\
V_/_ Sebastian Broekhoven

Eind van ubuntu-nl Digest, Volume 15, Nummer 3

Re: ubuntu en kubuntu

Jeroen Devroede
Maikel,

Ik vermoed dat je nog op Windows zit, dus hier een tip:
Installeer ISO recorder (rename de file die ik heb ge-attached nr .msi). Daardoor krijg je een nieuwe mogelijkheid als je rechtermuisklikt op je ISO image file - branden!

Bye,

Jeroen

--
(o_
//\
V_/_ Sebastian Broekhoven

Eind van ubuntu-nl Digest, Volume 15, Nummer 3

isowriter.xxx (54K) Download Attachment

Re: ubuntu en kubuntu

Bart de Koning
Op 3-2-06 heeft Jeroen Devroede<[hidden email]> het volgende geschreven:

> [...]
> Daardoor krijg je een nieuwe mogelijkheid als je rechtermuisklikt op je ISO

Als je toevallig Nero, of een ander brandprogramma (bv.
http://www.cdburnerxp.se/), hebt, kun je ook vanuit daar een image
naar een CD branden, dat is iets minder omslachtig. :-D
In linux kun je ook K3b (het KDE brandprogramma) gebruiken.

Groet,
Bart