upgrade van Breezy naar Dapper probleempje...

upgrade van Breezy naar Dapper probleempje...

Patrick Coeman
Ik deed de dist upgrade van breezy naar dapper en alles loopt gesmeerd
behalve 1 ding:

Als ik een mail maak met TB dan wordt die probleemloos verzonden. Als ik
op een mail reply dan geraakt die niet buiten: Timeout de smtp server
kan uw mail niet verzenden. Ik heb 2 adsl lijnen bij verschillende ISP's
en via ieder van hun smtp server lukt het niet. Ik heb ook enkele eigen
servers en daar kan ik ze ook niet afleveren (beide ADSL lijnen hebben
geen blokkering op externe smtp servers. Dus alle nieuwe mails kan ik
gewoon afleveren op alle 4 de smtp servers. antwoorden, doorzendingen,
etc niet. Het knippen en plakken van de inhoud van antwoorden of
doorzendingen naar een nieuwe mail geeft dezelfde foutmelding. De boel
compleet overtypen zonder gelnipte tekst lukt wel.

Iemand een idee?

Re: upgrade van Breezy naar Dapper probleempje...

Jos Herni
Patrick Coeman schreef:

> [...]
> doorzendingen naar een nieuwe mail geeft dezelfde foutmelding. De boel
> compleet overtypen zonder gelnipte tekst lukt wel.

Nee, maar wel een tip. Ik hou zelf nooit zo van updates. Eens in de
zoveel tijd een clean install vind ik helemaal niet vervelend. Ruimt ook
weer lekker op. Maar dan wel met behoud van mijn data. Die staat bij mij
op een aparte partitie. En mijn bookmarks en Thunderbird email,
instellingen, adressen staan in een backup. Met TB is dat zo eenvoudig.
Je kopiert de hele inhoud van /home/patrick/.mozilla-thunderbird naar
die data partitie of desnoods naar een cdrom. Als je daarna de nieuw
aangemaakte .mozilla-thunderbird wist en vervangt voor je backup heb je
alles weer terug. Dus ook je verzonden mail, adressen, filters,
instellingen, compleet!

Maar goed..heb je nu niets aan ;-)

Re: upgrade van Breezy naar Dapper probleempje...

Martijn van de Streek
On Tue, 04 Apr 2006, Jos Herni wrote:

> Nee, maar wel een tip.
> Ik hou zelf nooit zo van updates.
> Eens in de zoveel tijd een clean install vind ik helemaal niet vervelend.
> Ruimt ook weer lekker op.

Ja hallo, dit is Windows niet ;) Upgrades horen gewoon goed te werken!
Dat het met dapper nog niet het geval is, komt omdat het nog niet af is.

Wat de orignele poster bedoelt is denk ik WEL een thunderbird-bug overigens,
die je het beste even kunt oplossen met 'live' hulp (misschien op IRC?)

Re: upgrade van Breezy naar Dapper probleempje...

Jos Herni
He Martijn,

Martijn van de Streek schreef:

> Ja hallo, dit is Windows niet ;)

Nee inderdaad, dan had je inmiddels al  jaren gewacht op een upgrade en
ben je inmiddels een jaar of 3 over tijd met die upgrade
naar..naar..krijg het mijn bek niet uit..sorry hoor ;-)