webcam

Jan Wijna
Hallo allen,

Is er iemand die mij kan vertellen welke webcamera's er door ubuntu
ondersteunt worden?
Ik heb zelf een Trust WB-1400T, maar die lijkt (ook door insiders)
moeilijk aan de gang te krijgen te zijn.
Dank alvast en vriendelijke groet,

 Jan Wijna

Re: webcam

Patrick Coeman
Dat is onder linux een probleem. Alles hangt af van de gebruikte chip in
de camera. En zelfs als je dat weet is het niet zeker dat eenzelfde
model met hetzelfde typenummer ondertussen geen andere chip heeft
gekregen. Ook dat komt te dikwijls voor.