zei de muis

John Segers
LS,

Na eindeloos gemodder met Solaris heb ik Ubuntu ontdekt. Geweldig, op
één klein dingetje na. De muis werkt niet. En dat is wel het aller aller
laatste waarvan ik zou verwachten dat het roet in het eten zou gooien.
Ik heb alle gevonden aanwijzingen opgevolgd en het enige zichtbare
resultaat dat ik tot nu toe heb kunnen waarnemen was dat Ubuntu helemaal
niet meer opstartte. Ik heb verschillende muizen geprobeerd. Het zijn
allemaal seriële muizen van diverse makelij. Reconfigure blijft maar bij
die Ps2 muis hangen. Ik zou willen dat iemand me bij dit probleem zou
kunnen helpen want anders is dit wat mij betreft echt het allerlaatste
experiment met Open Source wat volgens mij toch echt de redding der
mensheid zou kunnen zijn.

Verder zou ik willen helpen met vertalen. Ben een absolute newbe wat
linux/ubuntu betreft dus; wat en hoe?

Groeten van John Segers

Re: zei de muis

Dennis Kaarsemaker
On za, 2006-03-11 at 17:51 +0100, John Segers wrote:
> [...]
> allerlaatste
> experiment met Open Source wat volgens mij toch echt de redding der

Bij dpkg-reconfigure xserver-xorg aangeven dat de muis op /dev/ttys0 (of
s1 indien com1) zit zou moeten werken.
 - Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
 - Linux voor normale mensen - http://www.ubuntu-nl.org

Re: zei de muis

Jan Claeys (Ubuntu)
Op zo, 12-03-2006 te 09:14 +0100, schreef Dennis Kaarsemaker:
> Bij dpkg-reconfigure xserver-xorg aangeven dat de muis op /dev/ttys0
> (of s1 indien com1) zit zou moeten werken.

/dev/ttys0 --> COM1
/dev/ttys1 --> COM2

Ik heb ook begrepen dat er aan een manier gewerkt werd om in de dapper
installer wel naar seriële muizen te zoeken (mogelijk enkel als optie;
een seriële poort "proben" kan onverwachte gevolgen hebben als daar een
ander apparaat aanhangt?).

Re: zei de muis

Martijn van de Streek
On Sun, 12 Mar 2006, Jan Claeys wrote:

> [...]
> installer wel naar seriële muizen te zoeken (mogelijk enkel als optie;
> een seriële poort "proben" kan onverwachte gevolgen hebben als daar een
'Echte' Plug & Play muizen (uit het windows 95-en-later tijdperk) zeggen
netjes iets als je CTS omhoog gooit (of een van die andere flow-control
pins, ik ben niet zo'n held op serieel gebied ;) -- zodat je kunt detecteren
welk type het is.

Oudere muizen doen niks tot je ze beweegt of knoppen indrukt.

Never moon a werewolf.